Ahmet Uluçay Bilim ve Sanat Merkezi TÜBİTAK 2204 Yarışmalarında Yerini Aldı
Merkezimiz, TÜBİTAK 2204-A ve 2204-B Öğrenci Araştırma Projeleri Yarışmalarına bu yıl toplam 4 proje ve 8 öğrenci ile katılım sağlayarak önemli bir başarıya imza attı. Hem bilimsel hem de kültürel alanda fark yaratan projelerle, öğrencilerimiz ülke çapında ses getirme potansiyeli olan çalışmalar ortaya koydu.
TÜBİTAK 2204-A: Araştırma Projeleri Kategorisi
Kübit Süperpozisyonu ve Etkileşimli Simülasyon Projesi
Öğrencilerimizden Hümeyra Küçükkahraman, Sude Gizem Uslu ve Furkan Doruk Çuhadar’ın geliştirdiği bu proje, kuantum bilgisayar teknolojisi ile artırılmış gerçeklik (AR) tabanlı bir eğitim simülasyonu sunmaktadır. Proje, karmaşık kuantum kavramlarını sadeleştirerek etkileşimli bir öğrenme deneyimi sağlamayı hedefliyor.
Eğitsel Tarih Oyunu Projesi
Öğrencimiz Ömer Tarık Aşık, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştiren bir tarih oyunu geliştirdi. Bu proje kapsamında öğrencilerimizden alınan geri bildirimler analiz edilerek oyun tabanlı öğrenmenin faydaları değerlendirildi.
Tavşanlı Göveci ve Yerel Ekonomi Çalışması
Öğrencilerimiz Fatma Erva Yumurtacı ve Ece Yaşa, Tavşanlı’nın Göveci’ni kültürel ve ekonomik açıdan ele alan bir araştırma gerçekleştirdi. Proje, Tavşanlı Göveci’nin gastronomi turizmine olan katkılarını ve yerel ekonomiye sağladığı faydaları işletmeci görüşleri ışığında incelemektedir.
Artırılmış Gerçeklik Tabanlı Modüler Labirent Projesi
Öğrencilerimiz Mehmet Mir Kahraman ve Zafer Yaldız tarafından tasarlanan bu proje, artırılmış gerçeklik teknolojisiyle bilim ve sanat merkezlerinde ara zamanların verimli kullanımını sağlayan bir oyun ortamı sunuyor. Proje, öğrencilerin problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlıyor.